W maju tego roku weszła w życie zupełnie nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych („RODO”), która w znacznym stopniu wpłynęła na działalność przedsiębiorstw.
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu „Sześć miesięcy z RODO – funkcjonowanie nowej regulacji z perspektywy działów marketingu, HR i sprzedaży”, które odbędzie się 5 października 2018 roku w Blue Diamond Hotel Active SPA w Trzebownisku koło Rzeszowa w ramach Akademii Prawa i Biznesu Kubas Kos Gałkowski. Uczestnictwo w spotkaniu jest nieodpłatne dla jednego przedstawiciela każdego z zainteresowanych podmiotów.
Program szkolenia
9:00-9:30 Powitanie i śniadanie
9:30-9:45 Otwarcie szkolenia i wprowadzenie do części szczegółowej
Omówienie własnych doświadczeń związanych z wdrożeniem RODO w poszczególnych przedsiębiorstwach i głównych problemów napotykanych na etapie wdrożeniowym. Krótko na temat funkcjonowania Urzędu Ochrony Danych Osobowych i zasadniczych wniosków wynikających z przeprowadzonych kontroli.
9:45-10:30 PANEL I: Sprzedaż po wejściu w życie RODO.
Zgoda, niezbędność do wykonania umowy, czy prawnie uzasadniony interes do przetwarzania danych osobowych Klienta? Omówienie podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych Klientów i kontrahentów. Pierwszy kontakt z Klientem – jak realizować obowiązek informacyjny i jakie dane zbierać? Problem rozliczalności wykonywania obowiązku informacyjnego podczas kontaktu osobistego, telefonicznego i mailowego. Gdzie i jak przechowywać dane osobowe Klientów i kontrahentów, aby spełnić wymogi RODO? Omówienie problemu przechowywania danych w kontekście list kontaktów w formie papierowej i elektronicznej.
10:30-10:45 Przerwa kawowa
10:45-12:15 PANEL II: RODO – pracodawca – pracownik. Wybrane problemy.
Procesy rekrutacyjne – co wolno, a czego raczej nie wolno żądać od kandydata do pracy? Jakie obowiązki informacyjne musimy spełnić i kiedy je wykonać? Problemy praktyczne w rekrutacjach wewnętrznych, zewnętrznych i ukrytych. Prowadzenie akt pracowniczych – zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej po wejściu w życie RODO. RODO a monitoring pracowników. Monitoring wizyjny, kontrola poczty elektronicznej oraz inne formy monitoringu pracowniczego – zakres zastosowania, przesłanki oraz tryb wdrożenia w firmie.
12:15-12:30 Przerwa kawowa
12:30-13:45 PANEL III: Trudne czasy marketingu. Ochrona danych osobowych a prawo do prowadzenia działań marketingowych.
Prawo do marketingu – omówienie podstaw prawnych do przetwarzania danych osobowych do celów marketingowych. Zamówiona czy niezamówiona informacja handlowa? Prawo do korzystania z telefonu i poczty elektronicznej jako skutecznych narzędzi marketingowych. Remarketing – postanowienia polityki cookies i polityki prywatności a możliwość wysyłania reklam za użytkownikami strony internetowej. Profilowanie – czym jest, od kiedy można mówić o profilowaniu i jakie warunki powinien spełnić przedsiębiorca, aby mógł wykorzystywać profilowanie w działalności marketingowej.
13:45-14:00 Dyskusja
Prelegenci

Grzegorz Pobożniak – adwokat, partner Kubas Kos Gałkowski
Reprezentuje klientów korporacyjnych w postępowaniach cywilnych, administracyjnych i sądowo-administracyjnych, a także w postępowaniach arbitrażowych. Zajmuje się bieżącą obsługą prawną podmiotów gospodarczych, prowadząc dla nich długofalowe projekty w sprawach korporacyjnych i handlowych. Wspiera klientów w strategicznym i bezpiecznym zarządzaniu – od taktyki negocjacyjnej do najnowszych instrumentów korporacyjnych, a także w realizacji wieloletnich projektów strategicznych. Posiada doświadczenie w zakresie kompleksowej obsługi procesów inwestycyjnych, szczególnie z zakresu inwestycji deweloperskich, a także nowych technologii.
Doradzał klientom w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, w tym w atypowych formach, z branży budowlanej, nowych technologii, energetycznej, deweloperskiej, spożywczej, handlu internetowego oraz produkcyjnej.
Odpowiada za politykę compliance w zakresie ochrony danych osobowych.
Wiceprzewodniczący Ethics Subcommittee, wchodzącej w skład Commercial & Business Litigation Committee, działającej przy American Bar Association.

Wojciech Wandzel – adwokat, partner Kubas Kos Gałkowski
Specjalizuje się w prawie gospodarczym ze szczególnym uwzględnieniem prawa bankowego oraz prawie cywilnym procesowym. Posiada szerokie doświadczenie w kompleksowej obsłudze podmiotów gospodarczych. Doświadczony negocjator i strateg procesowy. Udziela wsparcia w zakresie obsługi transakcji finansowych i obrotu finansowego.
Przeprowadzał liczne analizy prawne podmiotów gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem rynku obrotu nieruchomościami i obsługi inwestycji, także w kontekście szeroko rozumianych spraw reprywatyzacyjnych. Doradzał przy projektach realizowanych w sektorze bankowym, ubezpieczeniowym oraz przemysłowym. Kieruje zespołem postępowań sądowych dla jednego z największych banków w Polsce oraz nadzoruje French Desk Kubas Kos Gałkowski.
W latach 2002-2005 współpracował z wiodącymi kancelariami adwokackimi w kraju, zajmując się obsługą procesową klientów korporacyjnych. Wiceprzewodniczący International Litigation Subcommittee, wchodzącej w skład Commercial & Business Litigation Committee, działającej przy American Bar Association.